2014. október 26., vasárnap

2. Modern hadtörténelem

A zsold ára

A minap a Google Play-en nézelődtem napjaink hadtörténelmi munkássága iránt, mikor teljesen véletlenül rátaláltam Peter S. Caledonian:  A zsold ára című művére. Mivel maga a könyv fülszövege is felkeltette az érdeklődésem, mivel amúgy is valami könnyű olvasmányt kerestem és mivel ehhez 615 Ft-os ár párosult, hát úgy döntöttem megveszem – azaz bocsánat az avíttas kifejezésért – szóval letöltöttem és két nap alatt el is olvastam.


Maga a könyv nyomtatásban 154 oldal, így elektronikus állapotában nekem 50 oldalban jelent meg az olvasómban kis betűmérettel. A történet hét fejezete, hét különböző helyen játszódik (Zürich, Kambodzsa, Mozambik, Afganisztán, Irak, India és Pápua Új-Guinea) ahol a már a könyv elején megismert kis zsoldos csapatunk különböző szerepkörökben tevékenykedik. Végeznek ők testőri, katonai, rendfenntartói és „sima” biztonsági őr melót is, persze kicsit komolyabb díjazásért, mint halandó társaik és az sem új keletű, hogy egy-egy akció után itt sem tartanak „névsorolvasást” úgyis sokan hiányoznának.

Na mármost más az írói fantázia és valószínűleg más a valóság, de azért gondolom már mindenki hallott a Blackwaterről és az sem újdonság, hogy ez a cég is megfordul itt-ott a nagyvilágban.
Természetesen amióta világ a világ azóta vannak háborúk, de mint tudjuk az üzlet ettől nem áll meg és a kevésbé harcedzett üzletembereknek nem egészséges egy ilyen harcok dúlta vidéken önmaguknak kiállni árusítani a portékát, így gyakran másokat küldenek maguk helyett. Azt sem szabad elfelejtenünk, hogy sok kiszolgált katonának, viszont -főleg így karácsony előtt - jól jön az a kis mellékes amit mondjuk Donyeckben kereshet, így hát kéz-kezet mos alapon mindenki jól jár. Éppen ezért ne ítéljük el egyik oldalt sem előre.


Szóval zsoldosok, mire is használhatnánk őket? Na nem a mindennapokban, sokkalta inkább a terepasztalon. Gyanítom jó kiegészítők lehetnek modern összecsapások során. Már régóta tervezem a meglévő seregeim átalakítását és most úgy érzem a Force on Force lesz az, amely új vágyként felkerülhet a listámra. Ehhez nagyon jó figurákat és járműveket is találtam már szörföléseim alatt itt.. Úgy, gondolom - amennyiben a szabályzat engedi - mindenképpen ki fogom próbálni a zsoldosokat is egy-egy szkenárió alkalmával, mert hangulatosabbá és változatosabbá tehetik az összecsapásokat. Erről egyenlőre ennyit, először még úgyis a szabálykönyvet kell beszerezni arról, pedig itt majd írni akarok.
Remélem a leírás felkeltette az érdeklődésetek akár a könyv, akár a FoF iránt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése