2016. február 14., vasárnap

Visszatértem!

Sziasztok!

Először is engedjétek meg, hogy megköszönjem Kabának a kedves fogadtatást! :-) és itt kell, hogy szóljak én nem vagyok klubvezető, de azért kedves tőle ez a cím. Jelenleg három oszlopos tagja van a debreceni kis csoportunknak Kaba, Lyman és talán én, de remélem a nemsokára a többi tag nevét is ideírhatom majd.
Szóval megérkeztem, tele tervekkel és elképzelésekkel. Az első pár napom a kipakolással telt, no nemcsak a hátizsákomból, hanem a dobozokból amik menet közben megérkeztek, köszönet neked Magyar Posta. Engedjétek meg, hogy itt egy mondatra kitérjek a póstára. Tudom kis hazánkban divat minden nagyobb állami és nem állami céget jól kigúnyolni, hiszen mi amúgy mindent jobban tudunk a szakiknál és persze külföldön még a kerítés is előre köszön, de szerintem ez nagyon nem így van. Az én tapasztalatom, ami nem kevés ebben a témában, az az hogy a Magyar Posta precíz, pontos és korrekt szállító. Nekem eddig csak segítségemre voltak, így szívesen kérem a szállítást postával, köszi nektek postai dolgozók. 
Na, de a lényeg, a következő pár beírásomban szeretnék a nemrég felvázolt terveken szépen sorban végig menni, ennek a cikknek a rövid témája a bevezetője lesz a Hail Caesarnak! :-)
Amint azt már megírtam eldöntöttem, hogy belevágok a 28mm-es ókori csatározásokba, ehhez Komlót és a warlordgames-t választottam beszállítómul. Ami itthon fogadott, az maga a csoda. Persze, majd részleteiben szeretném bemutatni a figuráimat, de a lényeg most csak annyi, hogy egyszerűen gyönyörűek, kidolgozottak, sorja mentesek, változatosak.
Szóval Róma: nemrég megismerkedtem Komlóval az inkvizítoron és, mint kiderült, ő egy nagyon szép római császárkori sereg tulajdonosa, viszont már kevésbé akarja használni figuráit, így sikerült vele megegyeznem egy kisebb kontingens megvételéről. Ezúton is ezer hála neked, a gyönyörűen festett szép figurákért és a bomba biztos csomagolásért.
Ők lesznek majd az alapjai az én kis inváziós haderőmnek.

A sereg maga.
Maximus a hadvezér
A lovasság parancsnoka :-)
A sereg maga 3 centuria, egy veterán centuria, egy auxilliáris centuria, egy praetorianus centuria, lovasság auxilliáris és praetoriánus, három skorpió, egy ballista, egy onager és egy íjász regiment. Szóval ütős kis alap.
És jöjjön az ellenfél a harcos brit törzsek:
Miután meglettek a rómaiak, már csak játszható ellenfelet kellett keresnem hozzájuk. Mivel nagy Simon Scarrow rajongó vagyok, így adta magát az ötlet, jöjjenek a félelmetes britek. ( akik amúgy kelták, de erről majd máskor)
A kelta sereg magja
Tehát, mint írtam kiválasztottam a warlordgamestől a keltákat és immáron készen állunk egy jó kis ókori csata lebonyolításához. Huppsz...a szabályok, ja persze :-).
Amit fentebb elfelejtettem megemlíteni Komló rendelkezett egy nagyon jó állapotú szabálykönyvvel  is, amit kérésemre be is fotózott nekem, hogy amíg a távoli külhonban vagyok elkezdhessem tanulmányozni, azóta ezeket a képeket már letöröltem, mert ma már kezemben tarthatom ezt...
A szabálykönyv
Innen már igazából nagyon egyszerű lesz a dolgom. Olvasok, ragasztok, festek és készülök az első összecsapásra, hiszen .....a triremisek lassan előtörnek a ködből, az árbockosárba kijelölt figyelő lekiált a tatra "föld a láthatáron"...Az utazástól elgémberedett légiósok feltápászkodnak a fedélzetről és a messzi távolba szegezik tekintetüket...megérkeztek volna...itt lenne a régóta várt titokzatos sziget, vajon mi vár itt majd rájuk, gondolták a fiatalabbak, de sok marcona, harcedzett légiós is fogvacogva a hidegtől szorosabbra húzta magán köpenyét....





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése