2019. március 5., kedd

Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa



Talán erős kezdés mind a cím, mind az azt követő kép, de nemsokára megértitek miért van ez.
Szóval, ahogy kell pénteken felkészültem a vasárnapi játékra, seregek festve, terep 90%-os, minden, de minden adott volt, a vasárnapi happy endre :-).
Aztán este rosszul aludtam és szombaton szokás szerint 05:30-kor keltem, de nem értettem miért... Egy gondolat mászkált a fejemben... "lehet elrontottam?...lehet, máshogy kellett volna készülnöm?"
...és akkor belém hasított... kezdőknek 6 mm?...mikor még a törzsgárda is húzza rá a fogát?...
Gondoltam ez csak egy kis izgulás és minden rendben lesz, szóval kipakoltam egy asztalra a meglévő figuráim/járműveim gondolva, majd egy kis bemutatóval kezdek méretarányokról, korszakokról, szabályrendszerekről, mikor a párom belépett és az első 15 mm-es Leopard 2-esem felmarkolva azt mondta: "de szépek... ezekkel fogtok játszani?...ehhez még nekem is lenne kedvem...."
Mondanom sem kell itt megtörtem és visszatértek az éjszakai rémálmok, tudtam most nagy a tét, ha szeretnék itt kialakítani egy kis játékos közösséget.
Mit tehettem mást??? Felszakítottam a szekrényem ajtaját és megnéztem mire van időm még...



Igen, igen, tudom....😓
15 mm-es asztalt állítottam össze, de levittem a 6 mm-es seregem bemutatóba, hogy ha kell 10 perc alatt átalakíthassam a terepet 1/285-re.
1400 a vendégek érkezése
1410 pálinka ivás
1410-1450 alapszabályok átbeszélése
1450-1530 deploy (persze a 15 mm-t választották)
1530-1850 játék

A játékról röviden: a küldetést én találtam ki. Kb. 70 pont mindkét oldal, szovjet fél a támadó, a német a védő.... egy kis hideg háborús lerohanás.
A terep

Az első kör éjjel, a németek tankgyilkos helijei tartalékban, hiszen a századparancsnok honnan tudná, hogy a szovjetek pont ma hajnalban támadnak.
A két játékos?
Teljesen kezdő, kanadaiak... nájsssz
szóval a csata....
A szovjetek első körben rohannak, a németek védelmi állást foglalnak majd megpróbálnak lőni, de az éj sötétjét még a hőkamerás rendszer sem gyűri le, hát még a szovjetek számbeli fölényét...



Az egyik Leo-2-es szakasz védelmi terepszakaszt foglal

A szovjetek erőltetik az átkelést mindenhol...

A Leopardok megkezdik a gyilkolást... 

A második kör már elhozta a napfelkeltét és a lehetőséget a német fél számára a Close Air Support (CAS) lehívására.


A pilóták félbeszakították hihetetlen fontos dolgaikat ... 😆 ... és végre elindultak a háborúba, amit a tankosok és a gyalogosok már réges-régen vívtak, as usual...

Szovjet betörés 

Tűzfölény megszerzése

Az ellenfél megsemmisítése 

Előrenyomulás a teljes arcvonalon


Szovjet veszteségek...de a vezetést nem érdekli...

Égő Leopardok és további előrenyomulás

Csak a német parancsnok és a helikopterek tartanak ki...



Pedig a szovjet fél dobásai siralmasak voltak.... e.g. az utolsó körben is, de ez rendszeres volt náluk... snake eyes








A csata vége szovjet győzelem lett, az időből láthatjátok, hogy rengeteg időt töltöttünk szabályok kikeresésével és biztos így is volt mit elrontottunk, de...

Következtetések:
- a szabályrendszer nagyon élvezetes
- a játékosok még kedden is arról beszéltek, hogy mit rontottak el és mit fognak majd máshogy csinálni a következő alkalommal
- akarnak még játszani!!!!

DE a ráhatásom nélkül a következőket mondták:
- a következő alkalommal 6 mm-t szeretnének, mert nem tetszett nekik a tankoknál a parkoló effektus (tank-tank mellett)
- több szabadságot akarnak a manőverek terén tűzzel és egységekkel (kisebb minik ugyanakkora asztalon = nagyobb szabadságot élveznek)
- több egységet akarnak irányítani, nem csak egy század erőt (6 mm-ben amit kiraktam eléjük bemutatóra az kb zászlóalj erő, de simán növelhető, nekem most ennyire volt időm)

Kb. ez volt a vasárnap és ne haragudjatok, hogy csak igy összecsaptam ezt a bejegyzést, de sajna még nekem is dolgoznom kell 😆... ma ennyire volt időm és remélem tetszett amit olvastatok. A következő játéknapunk március végén lesz valamikor, akkor már 6 mm-ben, de hogy ne hagyjalak titeket agyalni való nélkül, szerintetek ez mi??? (Agócs Andris és Corvus kizárva a szavazásból :-) )


Szevasztok!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése